Skip to main content

Tisoč srečnih spominov

»Dajati mora vtis nekoga nežno zrečega proti kraju, ki v misli prikliče tisoč srečnih spominov. Je neke vrste sanjarjenje v mesečini čudovitega pomladnega večera ...«

Tako je Frédéric Chopin opisal svoj Koncert za klavir št. 2, ki ga je premierno izvedel leta 1830, le nekaj dni pred trajnim odhodom iz Poljske. Vir srečnih spominov in sanjarjenj je bila prva velika ljubezen mladega skladatelja, Konstancja Gładkowska, o kateri je prijatelju zaupal: »Na svojo nesrečo sem že našel svoj ideal, ki ga častim zvesto in iskreno. Šest mesecev je preteklo, a doslej še nisem izmenjal niti zloga z njo, o kateri sanjam vsako noč ...«

Za človeštvo je skladateljeva pregovorna plahost pravzaprav pridobitev. Ker je svoje hrepenenje, najintimnejša čustva in najgloblje misli izpovedal klavirju, smo bogatejši za morda eno najbolj ganljivih in elegantnih glasb, kar jih je bilo kdaj napisanih. Bleščečo in nežno prosojno, obenem pa neustrašno globoko in kompleksno. 

Z istimi pridevniki primerno opišemo tudi interpretacije Chopina izpod prstov Alexandra Gadjieva. »Chopin je večkrat izjavil, da partitura ne zadošča vsemu, kar je želel izraziti,« je povzel Gadjiev v enem svojih intervjujev, »zato si rečem: kako lahko dodam košček sebe? Nato se zakopljem globoko vase, odkrivam svoj notranji svet in lastna čustva, obenem pa skušam razumeti partituro in ji ostati zvest.«

Ta izjemna sposobnost poiskati in slediti izmuzljivi liniji med emotivnim in analitičnim ter njuno zlitje v osupljivo, izpolnjujočo celoto je srž njegovih interpretacij. Je tisto »nekaj«, zaradi česar je Gadjiev eden najbolj vznemirljivih in iskanih pianistov na svetu. In prav tega bomo v polni meri deležni na Otvoritvi 15. septembra. Kakšen pričetek letošnjega glasbenega slavja!

Dobrodošli na Festivalu Maribor 2022 – tisoče srečnih spominov čaka, da si jih ustvarimo.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava